زندگی به زبان رایانه

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی به زبان رایانه

*در سابت زندگی شخصی مان ،یک روم(ROOM)به نام مشکل گوشا (Moshkelgosha)بسازیم تادیگران باما چت(chat)کنند                                                                                                    *هنگام مشاهده خوبی ها ونیکی های دیگران،بلافاصله کلید پرین اسکرین(Printscreen)را بزنیم واز آن عکس بگیریم                                                                                                           *در زمان ناتوانی،درماندگی وتاریکی زندگی دیگران،کلید (power)برای آنان باشیم                           *نذاریم هر کس در روم(room)زند گی ما چت نماید ودر این صورت،اوراایگنوز(ignore)کنیم                                                                                  *چشم های مان را به روی عیب های پنهان مردم(close)کنیم                                                        *گاه وبی گاه کامپیو تر زندگی ما(hang)می کند که باید آن را با«فکر»«مشورت»و«بر نامه ریزی »ری استارت (restart)نمایم                                                                                                 *برای کپی گرفتن از دیسک زندگی دیگران،نخست آن را ویروس یابی وسپس ویروس کوشی کنی کنیم                                                                                                                                          

ادامه مطلب ...

اهمیت بهداشت

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ یُنزَِّلُ عَلَیْکُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّیُطَهِّرَکُم بِهِ  (أنفال 11)

سرشت آدمی بر اساس پاکی و پاکیزگی ریخته شده است و انسان نیز بر میزان طبیعت درونی خود به پاکی ها تمایل دارد و از پلیدی ها دوری می نماید. حفظ سلامتی بدن در برابر بیماریها ،رعایت مقررات و نظام مربوطه به پیشگیری و عدم ورود عوامل بیماری زا به بدن و رعایت تغذیه و پیشگیری مزمن را بهداشت جسمی گویند. بهداشت دو بعد دارد که یک بعد آن روحی و دیگر جسمی است و هر کدام از این دو به فردی و اجتماعی منقسم میگردند.

 از آنجایی که دین اسلام منجبل بر جبل انسانی است به پاکی و پاکیزگی توجه شایانی نموده است و اساسا" بهداشت را(به هر دو قسمش) زمینه کار خود قرار داده است و سفارشاتی هم در این زمینه دارد که این ها تمام ابعاد زندگی انسان را فرا می گیرد.

در مکتب اسلام، بیش از هر مکتب دیگری به امر بهداشت توجه شده است، به فرموده ی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله، اسلام بر نظافت بنا شده و جز افراد نظیف، کسی به بهشت وارد نمی شود. رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرماید:

تنظّفوا بکلّ ما الستطعتم فانّ الله تعالی بنی الاسلام علی النّظافة و لن یدخل الجنّة کلّ نظیفٍ(1)؛

معصومین(ع)نیز به تمیزی و سلامتی جسم توجه زیادی داشتند و مصرف مال را در این راه اسراف نمی دانستند ؛چنانکه عقیده داشتند که آنچه در راه اصلاح و سلامتی بدن مصرف شود اسراف نمی باشد؛اسراف در چیزهایی است که باعث تلف شدن و ضرر رساندن به بدن باشد.

دین اسلام در همه ابعاد، پیش رفته و فراگیر است. به انسان و اجتماع همه جانبه می نگرد و آموزه های آن شامل همه ضروریات زندگی می باشد. بنابراین، لازم است به امر بهداشت که یکی از امور مهم زندگی انسان به شمار می آید، نیز به طور ویژه، توجه داشته باشد. به همین جهت در آیات و روایات، احکام و راهنمایی های فراوانی پیرامون این موضوع وجود دارد که می توان با کنکاش در آنها نظام بهداشتی دین اسلام را به دست آورد.

ادامه مطلب ...

ده روش برای دو باره زیستن

بسم الله الرحمن الرحیم

        ده روش برای دو باره زیستن    

                         به راستس معنی ومفهوم واقعی زندگی چیست؟

زندکی لحظاتی است که ازآغا زندگی شروع می شود وتا پایا عمر ادامه دارد .ما تنها یک بار به این دنیا پا می گزاریم واین خود ماهستیم که تصمیم می گیریم لحظات زندگیمان چگونه وبا چه کیفیتی سپری شود.                                                                                                        به راستی ز ند گی تنها گذر دقایق وساعا تها نیست،بلکه خاطرات ولحظاتی است که همواره در ذهن ما باقی مانده و هرگز ازبین نخواهد رفت. بنا براین ما باید یاد بگیریم چگونه وبا چه کیفیتی زندگی کنیم ،زیرا در غیر این صورت خیلی زود لحظات را از دست می دهیم  ودر آینده ما یوس وپشیمان خواهیم شد. اگر واقعا تصمیم دارید نوع وروش زندگیتان را تعقییر دهید،این ده روش را در زندگیتان به کار گیرید تا شاهد نتایج مطلوب آن باشد.

ادامه مطلب ...